Rodos Macerası

Gittik… Gördük… Geldik

Rhodes, rodos, teobel, travel, greece, sunset, seagull

Bin yıldır yaptığımız tek şey balık peşinde koşmak. Artık yaşamak için bir nedenimiz olmalı; öğrenmek, keşfetmek, özgür olmak gibi.
_Richard Bach, Martı Jonathan Livingston

Veee işte karşınızda Teobel ile ilk yurt dışı gezimiz…

Aslında gezi demek pek mümkün değil, bizimki daha çok tekneyi deneme seyri oldu. Tadilat ve tamirat işleri ile geçen 6 ay sonunda Teobel’i henüz tamamlanmadan suya indirmek zorunda kaldık. Çünkü transitlogun 5 yıllık süresi dolduğu için tekneyi yurt dışına çıkarıp tekrar giriş yapmamız gerekiyordu. Biz de bu mecburiyeti zevke çevirelim dedik ve 3 günlük Rodos gezisi planladık.

15 Temmuzda çıkış işlemlerimizi yapıp 16 Temmuz sabahı yola çıktık. Mürettebat; Teo, Ramis ve ben. Kurdoğlu burnuna kadar sakin havada geldik, yola çıkmadan önce herkes Kurdoğlu’nda çalkalanırsınız yanınıza yoğurt alın ayran yaparsınız falan diye bizi motive (!) etmişti ama dedikleri çıkmadı. Poseidon o gün bizim yanımızdaydı herhalde, bu çocukların daha ilk gezisi korkutmayalım garipleri dedi 🙂

kurdoglu_burnu, rodos, teobel, sailing, yelken

Mutedil dalga dedikleri bu olsa gerek…

Rodos önlerine geldiğimizde rüzgar ve dalgalar arttı biraz. Dikkat ettiyseniz hiç rakamsal veri vermiyorum, neden? Çünkü göstergelerimiz henüz çalışır durumda değil, nasıl mı gittik? Sağolsun cep telefonunda Navionics programı 🙂 Bir de pusula tabi ki…

Sonunda Mandraki Limanına vardığımızda Türkiyedeyken ayarladığımız acentayı aradık bizi karşılamaları için. Acentamız Navigo Yacht Agency, Rodos’ta yaşayan bir Türk kızı tarafından işletiliyor, sonradan bayağı bir tanıdık çıktık, az daha karıştırsak akraba olacaktık neredeyse 🙂

mandrake_limani, rodos, rhodes, teobel

Teobel, Mandraki Limanında

Tekneyi biraz zor da olsa yanaştırıp limana bağladık ve hemen Rodos’u keşfe çıktık…

rhodes_wind, rodos_ruzgari, mandrake_yat_limani

Mandraki Limanından kaleye bakış

Rodos’ta rüzgarın şiddeti hakkında fikir sahibi olmak için fotoğraftaki bayraklara bakın. Kaldığımız 3 gün boyunca hiç sıcaktan bunalmadık, bir güzelliği de hiç sinek olmaması.

İlk günden fotoğraflar…

Mandraki Limanında Ortaçağdan kalma üç yel değirmeni

Rhodes, rodos, teobel, travel, greece

Bir dahaki gidişimizde demirde kalmalı…

Çarşı pazar dolaşmaca

Rhodes, rodos, koukos, koykos, teobel, travel, greece

İlk akşam yemeğimizi Koukos’ta yedik. Porsiyon büyük, fiyat orta…