Rodos Macerası 2.gün

Bizden denizci olmaya daha bir fırın ekmek lazım 🙂 İlk gecemizde rüzgar fırtınaya çevirmiş, tekne karaya yaklaşmış, biz fosur fosur uykuda… Aslında ben duydum rüzgarın uğultusunu ama baktım Ramis kalkmış ses etmedim 😉

Sabah güneş doğunca (direkt gözüme gözüme) mecburen uyandım saat 6 gibi. Bizim tekne daha tamamlanmadı ya, pencerelerde perde de yok dolayısıyla güneş direkt içeride. Ben de kalktım bir fotoğraf çekeyim dedim, bir tane de çektim valla işte burada…

Rhodes, rodos, teobel, travel, greece

Fırtına sonrası serin ve güzel bir Rodos sabahına uyandık.

Sonra da geri yatağa döndüm 🙂 Sabah uykusunu seviyorum işte ne yapayım…

Hadi lükse kaçalım kahvaltıyı da dışarıda yapalım dedik ve limanın girişindeki bir kafeye gittik. Sonra tekneye döndük ve elektrik kablosu çekme işlemlerine başladık. Yani Ramis ve Teo başladı, ben de biraz ortalarda dolaştım.

Rhodes, rodos, teobel, travel, greece

Kalede her yeri kapatmışlar, sadece ana giriş açık

Restorasyon yapılacak sanırım

Öğlen marinadaki yerimiz değişti. İlk bağladığımız yer charter teknelerininmiş, bizi daha sakin bir yere aldılar. İlk defa baştan kara yanaştık, daha iyi oluyormuş aslında, havuzlukta oturduğun zaman direkt insanlarla burun buruna olmuyorsun.

Gün nasıl geçti anlamadım, biraz temizlik, yemek, iş derken akşam oldu. Bizimkiler hala çalışıyor, ben de çıktım biraz daha fotoğraf çektim.

Gate of Saint Paul

St.Paul kapısı limanla şehir arasında bağlantıyı sağlıyor. 15.yüzyılda yapılmış, 2.Dünya Savaşı sırasında yıkılmış ve 1951’de tekrar inşa edilmiş. Restorasyon o kadar güzel yapılmış ki ben Rodos’taki bütün tarihi yapılar günümüze kadar olduğu gibi gelmiş sanmıştım.

Kalenin içi hep turist dolu

Kale surlarından deniz manzarası

Arkadaki manzara harika, ön taraf tanıdık…

Kalenin önünden denize girenler

Rodos’ta hemen her yerden denize girilebiliyor. Fotoğrafta sol taraf Mandraki Limanı, bildiğin marina… Aslında pek bildiğimiz gibi değil çünkü bu marinada hiç kefal görmedik. E bunlarda mavi kart uygulaması da yok tekneler tuvaletleri denize boşaltıyor. Nasıl oluyor da solda pis (!) marina varken sağda masmavi denizde insanlar mis gibi denize giriyor? Şaştım kaldım valla…

Marinanın güzel kızı da burada 😉

Gecenin güzeli, Teobel…

Akşam yürüyüşten döndüğümde bir baktım yanımıza fotoğraftaki yelkenli yanaşmış. Bizim Teobelin iki katı, kaptanı yakışıklı bir tip aynı zamanda sahibi sanırım. Bizimkiler adama Escobar adını taktılar, neymiş Kolombiyalı uyuşturucu patronlarına benziyormuş 🙂 İki dakikada yazarız böyle 🙂 Adam ispanyolca, yunanca, ingilizce konuşuyor, ailesi yanında… Denizde böyle ilginç tiplerle daha çok karşılaşacağız herhalde.

Akşam yemeğimizi teknede yedik ve erkenden yatmaya çekildik. İkinci günümüz de böylece sona erdi. Rodos macerasının ilk gününü merak edenler buraya tık tık lütfen …