Beklenen Gezi

Bütün kış ve ilkbaharda süren tadilat işlerinden sonra teknemizi Ece Marina’ya çektik. Ama işler bitti mi? Tabi ki hayır. Busu da olsun şusu da olsun derken yaz geldi geçti, ağustos ayı geldi. Bu arada 2-3 kısa mesafe deneme seferlerine çıktık tabi cümbür cemaat ama ilk defa tek başımıza çıkışımız 13 Ağustos cuma günü oldu, ne çıkıştı ama …

Perşembe günü tekneyi haftasonu için hazırlamakla geçti, akşam marina komşumuz Hakan Bey ve ailesiyle meteor yağmurunu fotoğraflamak için Nif’e çıktık. Yağmur falan göremedik ama bir kaç güzel gece fotoğrafı çıktı.

meteoryagmuru

Sabaha karşı tekneye döndük, amaç sabah erkenden palamarları çözmek ama çıkışımız öğleni buldu. Tabi rüzgar da bastırmaya başladı, neyse palamar botu ittirdi, biz kaktırdık ve yola çıktık. Ece Marina’dan çıkışımız facebook sayfamı takip eden Hakan Bey tarafından böyle fotoğraflanmış 🙂 Teşekkürler Hakan Bey…

14030605_1783308968554258_1174458498_n

Arkadaki minik olan biziz, karıştırmayın diye hani 🙂

Neyse efendim yola çıktık, Letoon Otelin oralarda yelkeni de açsak mı diye düşünmeye başladık. Bir gayret Teo ana yelkeni açmak üzere harekete geçti, yelken kılıfını çıkarmak için direk dibine gitti, gözleri kısıldı ” Bot gidiyor” dedi. Ben de döndüm arkamı hangi bot, nerede diye bakınırken aaaa giden bizim bot yahu! Havada rüzgar, denizde dalga biz ileri giderken bot da gerisin geri gidiyormuş meğer. Hemen dümeni kırdım, denizden adam kurtarma manevrasını ilk olarak bir bot için uygulamak nasipmiş. İlk yanaşmada yakalayamadık hızı vaktinde kesmediğim için, ikinci seferde Teo kakıçla botu yakaladı ve arkaya doğru getirdi. Gördük ki botun halatı uzun süre hareketsiz kaldıktan sonra bu kadar aksiyona dayanamayıp kopmuş. Teo kıç platforma oturdu botu tutuyor ben dümende dalgalara karşı mücadele veriyorum. İlk defa tek başımıza çıkmamıza bir aksiyon lazım tabi ama nedeeeennn… 🙂 Halatı değiştireceğiz ama deniz izin vermiyor, sonuçta dümeni Kızılada’ya çeviriyorum, sallan yuvarlan adanın kuytusuna girince kesiliyor. Demirimizi 5 m ye salıyoruz. Halat değiştirme işlemi başarıyla gerçekleştirildi ama bu arada 2 saat kaybettik ve ilk planladığımız gibi Göbün’e gitmemiz riske girdi. İlk çıkışta akşama kalmayalım dedik ve Göcek adasına doğru rotayı değiştirdik.

fethiye

Rotayı Göcek adasına doğru değiştirince denizler de duruldu tabi.

katranci

ve Teobel mürettebatıyla birlikte mutlu mesut Göcek adasına vardı.

teobelcrew

Komutanın Yeri’nin yan tarafına demirimizi attık. Komşu tekneler, marinada da komşumuz olan Maggie Blue ve Elise. Tekneyi neta eder etmez kendimi suya attım, güneşin sıcaklığı gitmiş ama deniz hala sıcak. Sonrası akşam yemeği ve keyif.

gocek_adasi_komsular

Sabah yine ilk iş denize girdim, bu sefer şnorkel ve maske olduğu için farketmeden saatlerce denizde kalmışım. Teo dalış takımlarını hazırladı teknenin altını temizlemek için, ben de yukarıdan destek verip bir iki spatula sürttüm, sonra yine kalamarların peşine düştüm 🙂

gocek_island_2

Derinlik 5 metreden fazla

Fethiyeden çıkarken pazar akşamı dönmeyi düşünmüştük ama buradaki huzur ve sakinlik bizi esir aldı ve pazartesi sabahı Göceğe demirleyip Teo’nun ofise botla gitmesine karar verdik.

gocek_island_1

Göcek adası seferleri Göcek Belediye Marina’dan kalkıyor.

Pazartesi sabah 8’de kalkıp kahvaltımızı ettik ve Göceğe doğru yola çıktık. Göcek’te bize en uygun demirleme yeri tekneyi ilk aldığımızda alargada kaldığımız Dice Cafe önünde. Yine aynı yere demirledik ve Teo bota atlayıp ofise yollandı.

guverte_iskele

Ben teknede kalıp ortalık toplama ve öğle yemeği hazırlama işlerini halledip üstüne bir de kitap bitirdim. Dünyayı yelkenlileri ile gezen Kirişçioğlu çiftinin kitabı Yol ‘u okumanızı tavsiye ederim. Her şey hayal etmekle başlıyor 😉

Fethiye’ye dönüşümüz olaysız geçti ve sorunsuz marinadaki yerimize bağlandık. Açılışı yaptık bakalım hayırlı olsun hepimize…